24 de setembre 2007

Qüestionari Proust

Cada setmana entrevistarem a un/a escriptor/a o persona relacionada amb el món editorial i el farem una de les preguntes d'aquest famós qüestionari que Marcel Proust va crear com a "divertimento" per lluir-se als elitistes salons del París del segle XIX:

Qüestionari Proust

01. El principal tret del meu caràcter?
Detallista
(David Bassa, autor de Terra Lliure, Punt final)

02. La qualitat que prefereixo en un home?
Lleialtat
(Saül Gordillo, autor de Nació.cat)

03. La qualitat que prefereixo en una dona?
La mateixa que en qualsevol persona: la honestedat
(Josep Dallerès, autor de Frontera endins)

04. Allò que més estimo en els amics?
Que se sentin còmodes amb mi i jo amb ells
(Matthew Tree, autor de La vida desprès de Déu)

05. El meu principal defecte?
Treballar massa
(Narcís Bardalet, cap de forenses de Girona dels casos de Diari d'un forense)

06. La meva ocupació preferida?
Escriure i estar amb les meves nétes
(Assumpció Cantalozella, autora d'El retorn d'Hug Roger)

07. El meu somni de benestar?
Que allò que he fet important a la vida sigui recordat per
algú
(Àlex Rovira, co-autor amb Francesc Miralles, d'El laberint de la Felicitat )

08. Quina fóra la meva pitjor desgràcia?
No poder escriure
(Teresa Roig, autora de L'herència de Horts)

09. Què voldria ser?
En Ken Follet, no
(Jordi Coca, autora de La dona del ball) (Premi Carlemany 2007)

10. On desitjaria viure?
A Andorra, perquè no?
(Sylvain Athiel, autor de Conquérants des ondes!)

11. Quin color prefereixo?
El vermell
(Antoni Dalmau, autor d'El cas Rull)

12. Quina flor prefereixo?
Una rosa vermella
(Plàcid Garcia-Planas, autor deLa revancha del reportero)

13. Quin ocell prefereixo?
Un ànec: el coll-vert
(Ferran Torrent, autor deNomés socis)

14. Els meus autors preferits en prosa?
Segons el moment, però per dir només un: Gonzalo Torrente
Ballester
(Joan Barril, autor de100 contes morals)

15. Els poetes preferits?
No sóc molt de poesia, però un poeta que m'arriba és David
Castillo
(Bea Cabezas, autora deEl monestir de les ombres)

16. Els herois de ficció?
17. Les meves heroïnes de ficció preferides?
18. Els meus compositors predilectes?
19. Els pintors predilectes?
20. Els meus herois de la vida real?
21. Les meves heroïnes històriques?
22. Els noms que prefereixo?
23. Què detesto més que res?
24. Quins caràcters històrics menyspreo més?
25. Quin fet militar admiro més?
26. Quina reforma admiro més?
27. Quins dons naturals voldria tenir?
28. Com m’agradaria morir?
29. Estat present del meu esperit?
30. Fets que m’inspiren més indulgència?
31. El meu lema?

1 comentari:

Sr Mussol ha dit...

Sempre es una agradable sorpresa trobarse el qüestionari, proposo al lectors del blog que s'animin i omplin el seu qüestionari. Podria ser interesant.
Una salutació desde Barcelona